img
Kategori

Google SEO

SEO'nun Zorlukları Var mıdır?

SEO nedir? SEO stratejileri nasıl olmalıdır? SEO’nun Zorlukları Var Mıdır? gibi bazı soruların cevaplarını bu yazımızda bulabilirsiniz.

SEO Nedir?

SEO, İngilizce Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltmasıdır. Türkçeye Arama Motoru Optimizasyonu olarak çevrilebilir. Arama motorları istenilen web sitesini üst sıralarda göstersin diye bu optimizasyon tekniğine başvurulur. Temel olarak site içi ve site dışı olarak iki başlık altında incelenebilir. Amaç temel olarak arama motorlarında üst sıralara ulaşmaktır. Üst sıralara ulaşan web sayfaları daha çok ziyaretçi alacağından dolayı sitenin de daha fazla ziyaretçisi olur. Özellikle ticaret sayfaları için bu yöntem çok önemlidir. Bu sırada SEO yazarlarının karşısına en çok çıkan sorulardan birisi de SEO’nun Zorlukları Var Mıdır? sorusu oluyor.

SEO Nasıl Yapılır?

Arama motorlarında en üst sıralarda olmak bir web sitesi için en büyük reklamdır. Üst sıralara ulaşmak için yapılan reklam çalışmaları ve site ile etkileşimler bu web sitesini arama motorlarında en üst sıraya çıkarır. Site içi içeriklerin kaliteli olması, arama motoruna girilen kelimelerin sitede düzgün şekilde bulunması gibi bazı etkenler de web sitesinin arama motorunda üst sıralarda yer almasına olanak sağlar. SEO’nun Zorlukları Var Mıdır? sorusunun da cevabı burada yer alıyor. Bu tür işlemlerin tam manasıyla uygulanması site için en iyi reklam şekli olacaktır. Bu işlemleri en iyi şekilde yapan uzmanlara da SEO Uzmanları denir.

Site İçi Ve Site Dışı SEO

Site içi adı verilen SEO yöntemi, web sitesinin genel olarak içeriği ile ilgilidir. Burada dikkat edilmesi gereken konu sitenin içerikleridir. Site içeriği, web sitesi ziyaretçilerinin site içerisinde uzun vakit geçirmesine yarayacak biçimde kaliteli olmalıdır. Ziyaretçiler sitede ne kadar uzun süre aktif olarak kalırsa bu site arama motorlarında o kadar çabuk yükselir. Kalite açısından içeriğin ziyaretçiyi cezp etmesi gerekmektedir. Site dışı SEO ise diğer siteler arasında etkileşim olarak tanımlanabilir. Örneğin güvenilir ve SEO açısında kaliteli olan, arama motorlarında üst sıralarda yer alan bir web sitesinde sizin web sitenizin linki paylaşıldığı zaman arama motorları sizin sitenizin de diğer site gibi güvenilir olduğunu kabul ediyor ve böylelikle SEO çalışmanıza artısı oluyor.